Monday, July 19, 2010

aisy, mummy sorry.......

Semalam Aisy betul2 menguji kesabaran aku…hubby kerje full dr pg smpi mlm. Mak gi rewang n aktiviti dia, abah kat umah x sihat but still wat kerje umah. X tau kenapa Aisy nk mintak carry jer. Sidai kain carry, masak carry, iron baju pun carry. Mmg dia n k carry all the time. Kdg2 x thn gak ngan karenah dia yg ‘ngada ngada manja ‘. Itu x kene ini x kena…haiiii…anak anak…bila tanyer aisy carry nk aper? Pastu dia tunjuk ar sumer tmpt. Sdgkan dia pun x tau aper yg dia nk. Smpi skali tu, aku langsung x layan dia ngangis ..lm2 dia geram n terus gigit peha aku…sakit terkejut aku dibuatnyer..dh la ms tu pki sluar nipis..dlm kul 10 aisy nk chuchu…then aku tanyer “aisy chuchu pastu sleep yer” ….aisy jwb “ nnaaakkkk”… aku pun wat susu , masuk bilik n tutup lampu…dh baca doa , nyanyi, golek2 360 drjh kat katil, end up tido gak akhirnye..walaupun dia x nk tido tp aku terus gak tepuk2 dia….bila dh tido…mula lah akunyer drama…mintak maaf kat aisy.walaupun dia dh tido..meleleh gak lah air mata…aku sendiri oun x tau naper aku mcm x thn sgt ngan perangai dia semalam..aku yg x thn sabar ker, x pndi jg anak ker, x pndi layan anak ker…bila aku dh marah2 dia , mst cam ader rs menyesal n kesian kat Aisy… Mummy sorry key…

P/s : skang ni Aisy dh pndai merajuk ….kat shopping complex klu x ikut kehendak dia, dia akn duduk kaki melunjur kat lantai n menjeling kat kiter..pastu goyang goyang kan bahu…biler nk carry jual mahal…jgn pas nih dia golek2 kat shopping complex sudah….

1 comment:

  1. DIE DH PANDAI NGADA... KADANG2 BILE MARAH KESIAN PLOP

    ReplyDelete