Monday, August 16, 2010

Mungkin aku insan terpilih..

Sepanjang hidup aku, x prnh langsung terfikir akn m’hadapi keadaan sebegini..Bukan mengeluh tp tertanya-tanya kenapa jd begini. Mungkin ada sbb . mungkin kisah kita yg lalu menyebabkan sumer bnd ni terjadi. Aku x pernah cuba mencari musuh dan aku x pernah dan x mahu mencari hal dgn org lain. Yg lepas biar lepas. Huh….mungkin org yg baca blog aku ni menyampah dgn entry aku..balik2 citer yg sama. Terpulang…aku bercerita untuk diri aku sndiri dan menjadi pengajaran kpd yg sudi bc blog aku ni. Juga sbg diari ttg hidup aku. Sekurang-kurangnyer 2-3 thn lg klu aku tgk2 balik blog ni mst dpt teringat balik kisah2 yg jadi dulu.
Mungkin kesenangan aku dan keluarga bukan sekarang. Segala perit getir, susah payah, ujian, dugaan, duka aku hadapi ini aku lalui dulu sblm org lain. Mungkin kemewahan dan kesenangan yg Allah janjikan kpd ku dan keluarga ku 10thn atau 20thn lagi. Sebelum mndpat segala nya itu aku harus hadapi rintangan.
Sebagai seorang anak sudah smpi masanye utk aku mnjaga keluarga. Sbb tu title entry kali ni “Mungkin aku insan terpilih”…..aku rs org lain pun mengalaminya..Lebih –lebih lagi aku tinggal dgn parents. Tak pernah mengeluh ..cuma terpikir apa harus aku buat untuk memberi keselesaan kepada semua .. aku yg menghadapi nya setiap hari. Org yg x tinggal sebumbumg x pernah merasa. ..

Rasanya aku stop dulu kat sini…..tiba2 rs sedih sgt nk teruskan cerita….

No comments:

Post a Comment