Thursday, October 21, 2010

Masak.

Memasak??

Secara jujur dan ikhlasnyer aku x pandai masak!mesti org selalu cakap klu x pandai masak, belajarlah. Belajar ngn MIL ke mak sendiri ker…nanti laki cari lain..(berani kerrrrr?)akcellly aku mmg suka masak…x susah sbnrnyer masak..cukup garam gula, rencah maka jadilah ia …
Disebabkan aku kerje jauh n dok plak ngn mak., bertambah2 lah malas aku nih..even aku tau yg hubby aku mmg suka makan (see the pewotlah heheh…). Bile balik dr kerje bdn aku rs letih teramat sgt ..yelah penat kerje pastu lak kena drive dr setapak ke klang…at least 1 hour on the road..balik mmg melepek jer kat katil.x pun makan..lama sgt drive smpi lapar pewott…hehee.

Ape2 pun aku dh janji ngn hubby once home loan approve, dgn serta merta aku akn belajar masak..yelahkan preparation bile hidup sndiri..skng manja ngn mak lg..balik2 jer dh ader lauk..klu bwh tdg saji tu kosong, cepat2 start enjin kereta terus ker Pak Li or fast food..(kira x laparlah dok meru ni coz dkt ngn Setia Alam..sumer ader ..starbucks drive thru lg…)

Kadang 2 org kata alah..tu alasan lah tu x nk masak..penatlah apelah..tp mmg betul what???tp klu nk gagahkan bdn yg letih ni boleh jer..hubby pun x kesah. Tp biler dh dok sendiri no choice lah..kn masak or …………start enjin... ngehngehngeh…

Sumtime kesian ngn Aisy coz dia mkn ape yg kitorng mkn..but x semua.yg sesuai ngn umur dia ajer..Kena control jgk mkn anak kita ni..x bleh main belasah..ader org tu siap bg anak dia yg sebaya Aisy mkn telur masin lagi..aduyai….boleh ker? Dlm peringkat ni, Aisy mmg x berapa gemar mkn nasi.lebih suka mkn lauk jer. That’s y aku jarang masak untuk dia..dia suka mkn fav food dia jer prawn, carrot, spagetti/mee, chicken,soup..itu jelah mknn harian dia. Tp aku akn selit2 gak suap nasi kat mulut dia..dpt 2 3 suap pun jadilah kan… n lagi satu dia x der member mkn..klu ader kwn dia akn mkn banyak…..(mcm nk kena beradik jer nih jeng jeng jeng?)

Tp jangan bersangka buruk yer,aku ttp masak sekali sekala contohnyer lah kan…sotong goreng tepung, paprik, nasi goreng, soup ayam, sotong msk kicap……………………….telur goreng….sekian.

No comments:

Post a Comment