Monday, December 20, 2010

Muda dan Senang

Sejam yg lepas aku sajer2 mengoogle pasal house warming..yelah skangkan aku tgh mabuk kemaruk citer pasal umah jer. Esp ngn bff aku si lylie tu.walupun rumah tu baru ader showhouse saje , baru book lot..

Oops! Luper lak nk story , last Saturday aku n hubby gi booking lot kat Carmita Shah Alam 2. Bayar Rm100 jer dulu. Pas launch baru decide nk proceed to loan or not. Sebenarnyer nk amik umah yg berhadapan dgn jalan. Luas sikitk parking klu sedara mara dtg ker, wat kenduri ke,.n x kaco umah org. Tp xder rezki coz 1st row yg mngadap jalan dh abis ..yg tinggal Q16 jer..tp rumah tu sblh kanan. Aku prefer sblah kiri….x tau naper hehhe..So kitorng choose 1st row tp bertentang ngn rumah org..but its ok coz Q027 dkt ngn jln kuar masuk…hopefully selang 2 rumah tu ader nursery / or taska sng nak hntar anak heheh...

Balik kpd main entry, ms tgh cari blog2 yg best pasal house warming terjumper 1 blog artis nih.
Dia cantik, tinggi, cerita cintanya yg penuh kontroversi dan juga biz women. Before ni pernah tgk gak rumah dia kat tv tp x secara menyeluruh..tapi biler tgk kat blog dia, mak ai!!!! Sgt BESAR & CANTIK. Dalam usianya yg baru 32 thn, dia dah ader banglo 2.4 juta dan segalanya.. bila baca2 cerita pasal dia, tiba2 terpikir jap. Umur aku skrng 27 thn…lg 5 thn utk capai umur 32 thn. Bila sampai waktu 32 tu, di mana agaknya aku yer, brp gaji, bertambah senang ker, ank2, ..adakah aku akn senang mcm dia jugak? Tu sumer ketentuan Allah..Mungkin rezki ku sm ngn dia..kita x tau..harap2 rezki kami sekaluarga akan bertambah2 dr tahun ke tahun..Insyallah..Tapi kemewahan yg dia dpt bukan nya senang…Aku yakin dia kerja 24 7 dan work hard utk dpt semua tu.Kesenangan yg aku nk , bkn utk aku sorang tp untuk anak2..

Ada lagi 1 cerita..This lady ada 3 cahaya mata yg kecil2.x salah yg besar tu dlm umur 5 years. Aku x sure plak umur dia..mungkin awal 30 an.. Mak aiii! Lagi sekali coz rumah yang dia renovate (corner lot) telah menjadi rumah yg sgt besar dan cantik..Rumah dia berkonsepkan modern & traditional.similar like cerita yg 1st tu..Located at Sunway Alam Suria. Hrrm…kerje ape yer suami dia tu.????Sungguh bertuah anak2 dia..n rumah dia pernah masuk Anjung Sri..

Cerita2 dorang nih boleh jadi guide kat aku tuk capai aper yg dorang ader skarng..sedikit pun Alhamdulillah.. sume untuk anak..

No comments:

Post a Comment