Friday, January 28, 2011

cerita sebelum cuti

Semalam dan hari ni adalah hari yg agak menyenangkan sbb kurang kerja..4 jam boleh melangut x wat pape..tp penat gak melangut jerkan..rasa cam lambat jer masa tu. Minggu dpn cuti seminggu! Hoyea!!!!!!.gembiralah kamu wahai pekerja2 KL…1hb Hari Wilayah, 3& 4 CNY. Macam penat jelah kan kerje pastu cuti kerja cuti balik..baik aku amik stret seminggu..sib baik apply awal2 klu x mst x dpt cuti..

Disebabkan aku cuti 1 week so kena cerita sumer hari nilah nmpaknyer. Cuti nti x dpt nk memblogging or facebooking coz my cpu meletop. X repair2 lagi..tp sib baik bkn major. Kena tukar power supply jer..n lagi satu hubby aku x bayor duit tenet..dh kena potong. Bkn x der duit nk bayor tp duit tu kena pi ke lain...nk wat camner. Tangguh bayar duit tenet x aper jgn tangguh bayar duit creadit card..mmg aku naik hantu.!!

Sepatutnya gaji baru aku masuk smlam. Tp smlm gi check, x der. Dlm ati pk x per tunggu esok.selama ni pun gaji kuar 28hb. Maybe HR luper kot aku dh promoted. Pagi td check kat Petronas Dataran Prima (klu x slh lah namanyer yer) tepi highway tu..x der jugak..haiii.pelik? x der jugak.biar betul.? Akaun aku ader problem ker..pastu terus drive smpi kat opis dgn hati yg sgt risau dan pelik. Smpi opis tanyer lah budak tecik si Zul tu, gaji ko dh kuar ker? Dah..ni baru tgk..laaaagilah aku x sdp hati..
Dok 10 minit , ade call..Rupanyer si Humi HR.

Humi : rianna, pls..
Aku : yes,

Humi : Rianna, humi ni..nk bagi tau yg gaji bulan ni kita bayar cash tau ..nak bg tau dulu before gi check nti terkejut plak. (alasan: aku baru promoted so all the transaction datuk nenek dh berubah n org lain yg handle.)
Aku : laa…yeke..dh terkejut pun mi..pg td dh gi check..suspen jer tau..

Humi : nti kul 10 lebih dtg jumper Sharleen yer n bwk pass sekali.nk tukar number..


Memang HR wat aku suspen..dhlah plan mcm2 nih..sib baik..dah 1 kerje plak aku nk bwk duit2 tu gi bank in ..

Last week ader org member yg dh resign n retire. Yg retire tu blah snyap2 jer..sape yg tau taulah , yg x tau tak taulah…dia yg kata..it’s up to her. Yg resign tu dpt pi kat one of the famous company gak ah..dia x cakap kat ner. Dia masuk RS 2 bln awal dr aku..adakah selepas 2 bulan dia chow, aku plak yg ikut jejak dia? Hopefully..


this pict taken kul 6 lebih kut. ramai yg dh balik.sume2 tu adalh designer royal selangor. last day for girl yg tgh hold bear tu..

Pas masuk kerje balik 7hb nti, company kasi ang pow kat sumer staff dia..selalunyer kaler merah lah duit tu.okalah kan.. Boleh wat belanja lunch seminggu.



What else nk citer ye? Cuti seminggu x der gi holiday mn pun coz nk wat preparation for Party Aisy. Nk kemas umah, nk beli brg, nk memotong2 kertas, sumer nk setelkan minggu dpn.food jer x leh beli dulu..kn beli 15hb nti masa cuti Maulud Nabi …oops lupe lak .nk gi jumper dentist. Gigi gerahamku yg tumbuh separuh tu berlubang..nk gi touch up..(sgt geruuunn klu kena pi jumper dentist)…

Sekian…mekasih.

No comments:

Post a Comment