Friday, January 14, 2011

Tiara Beach Resort

8 –9 JAN haritu Ridza’s Family gi ber holiday at Tiara Beach Resort. Actually dh lama dah book ..end Nov if I’m not mistaken. X rancang pun nk gi ke TBC tuh..aku ni salah sorang member www.cuti.com. Masa godek2 website tuh, ternmpk lah advrt pasal TBC. Ade promotion..x tau lah tu promotion ke idak kan..bg aku klu 1 mlm less than rm 200 kira murah lah kan…

Tak tau lah nape aku x begitu semangat untuk kesana …selalunya aku yg excited.tp yg selalu paling2 excited hubby aku..bukan x sdp hati tp x der feel nak kesana..bila sampai sana, check in n masuk bilik apartment. Klu gi holiday mn2 bnd yg aku paling x sabar nk tgk ialah bilik..buka2 pintu jer langsung x menggembirakan aku. Mmg lah apartment bukan hotel tp kenapa langsung x menggairahkan aku ?

TERATUR TP KOTOR. Itu jelah yg aku dpt describe pasal bilik di TBC. Kebersihan totally definetly out! Bnd2 yg menyakitkan ht aku adalah:

1. No remote aircond n tv
2. Dinding toilet berkulat
3. Curtain toilet & hall x basuh, bercapuk2, berbelak2
4. Environment menakutkan.
5. Dinding bangunan mcm rumah tinggal..cat sumer dh luntur.

Bnd yg paling memuaskan hati aku , BREAKFAST! Mmg kenyang . mcm2 ader..itu jer lah…

Sebelum book TBC nih, aku x wat research pun…main book jer coz aku tgk ramai kwn2 aku holiday kat sana. Yg best nyer bdk2 dpt main air..coz dia ader wet park. Kids jerlah sonok ..mak bapak tumpang or dok tepi jer.

TAPI! Aisy lah satu-satunya , diulang satu-satunya kanak2 yg takut nk masuk dlm kolam n main2 air kat situ…menangis sesaje..errrgghhh. Aku ingtkan klu ke sana dia suka..rupa2nya langsung x! dia lg suka main air kat pantai…..lg aku stress..klu taulah Aisy x suka , x der nya aku book TBC tu..baik book hotel yg dkt ngn pantai..Before this Aisy suka main2 kat wetpark mcm tu..klu pntai dia takut..coz bunyi ombak maybe..tp kali ni terbalik plak…

Bila Aisy dh x nk masuk kolam, aku decide gi pantai jer….lg tenang jiwa ku. Aisy plak dh masuk main air x nk balik plak…sib baik nk maghrib klu x msti rentung aku kat sana. Malam plak gi makan . x tau nk gi mana, mkn jerlah kdai siam kat tepi jalan tu..apa nm dia ek? JIMAT TOMYAM RESTORAN kot…yg mkn kat situ ramai budak politeknik…pas kenyang kitorang gi FUNFAIR! Hahah…..x tau nk lepak mana…abis rm 50 gak lah beli token…

To my friends, sape yg terdetik , terhajat, teringin terpikir nk ke TBC, lupakan shj lah niat korang tu yer.. dgrlah nasihat ku ini.


















P/s : drp dtg n nak balik , Aisy asyik nangis jer. Dia mcm x suka kat tempat tu. …maybe ade sumthing kot! I guess…

4 comments:

  1. Comelnya Aisy pakai baju pink tu..budak office saya pun kata sgt la bestnya kat TBC tu,tapi rupanya indah khabar dari rupa ye.Mungkin best pat wet park kot.

    ReplyDelete
  2. best ke dorang kata? maybe dorang gi reramai kot..sy gi 3 org jer. klu bwk ramai kids mmg best tp tulah...kebersihan bilik teramat lah stress!

    ReplyDelete
  3. hihih..saba ye ryn..pengalam tuh..hihihihihi....pas nie g tempat lain plk k

    ReplyDelete
  4. tu lah....x try x tau kan. pas nih klu gi mn2 kena wat research dulu..

    ReplyDelete