Tuesday, March 29, 2011

Mommy x nk balik ker?

Part 1

Sabtu lepas aku , hubby n Aisy ker Jalan TAR (tmpt wajib pergi lepas dapt gaji). Hari sabtu macam biasalah, amat sesak sbb ade pasar malam. Aku seperti biasa ke kedai tudung fav aku . kat situ cantik2 tudung syria dia. Aku ckp ngn hubby biar aku sorang jer yg masyk sbb kedai tu kecik n ramai org. Lepas 15 minit, aku pun keluar dgn perasaan gumbira sbb dpt beli 2 helai tudung syria. Tiba –tiba si kecik Aisy ni bersuara..

Aisy : Mommy, Mommy x nak balik ker?
Mommy : (Hanya terdiam)

Part 2

Aku sekali lagi tinggalkan hubby n aisy . dorang tunggu kat 7Eleven Campbell n aku masuk balik ke pasar sbb ader bnd aku lupa beli.. adelah dlm ½ jam aku jumpa dorang balik. Sekali lagi si kecik Aisy ni bersuara,

Aisy : Lamanya Mommy ni. Mommy x nk balik ker?
Mommy: Dah. Jom balik..(setelah malu wat kali kedua, baru aku ajak dorang balik)

Apa perasaan korang bila budak kecik yg baru berumur 2 thn , men’sound’ tepat sebijik kat muka korang. First time aku terkena , ape yg aku rasa hanyalah terdiam, terkedu, terpaku dan termalu. Kelakar pun ade sebenarnya..rasa mcm nk gigit jer mulut Aisy yg kecik tu.gerraammmm. dh pndai sgt bercakap. Pas ni ape lg ntah yg akan kuar dr mulut dia..

P/s : bila teringat balik apa yg Aisy ckp tu wat aku senyum sendiri..so sweet.

1 comment: