Thursday, May 12, 2011

Company Trip >>>>>Hatyai (Part 1)

Day 1, 29 April 2011
Bertolak dari Royal Selangor jam 10pm. Dalam bas aku duduk ngn kak zura. Baru 1 jam perjalanan aku dh sakit belakang. Ader lagi 10-11 jam nk kena bertahan. Aku force diri utk tidur. Finally dapat jugak lelapkan mata. Tp terjaga –jaga jugaklah sebab aku terasa macam driver bas bawak laju. Takut jugakkan..2 – 3 kali terjaga tau2 dh sampai Bukit Kayu Hitam. Huh sampai juga akhirnya.
Day 2, 30 April 2011

Disebabkan waktu yang aku pergi adalah public holiday, kami stuck kat traffic ke sempadan. Imigresen Malaysia super pack & Imegresen Thailand super duper pack. Ramai yg nk ke sempadan . Labour Day kan. Ho hohohoohoh…Nama I x blacklist dr PTPTN yer..Fuhhhh!Selamat. Cuak jugak sebenarnya masa nk cop tu. Itenary sume out. Sepatutnya kitorng masuk Hatyai kul 9 tp smpai sana kul 11 & terus gi breakfast kat Thai - Malaysia Restaurant.








Nora Plaza.

After breakkfast merangkap lunch atau digabungkan menjadi brunch kami ke Nora Plaza. Kat situ banyak barang kulit dan cenderamata . Tapi aku x stim langsung tgk bnd2 kat situ. Target aku bukan nk beli leather n aku tgk x derlah murah pun. Kak Zura & Sharon melayan birdnest. Aku n Veni tgk jerlah.. tak boleh terima tekak…dorang kat sgt cheap compared kat Malaysia or tempat lain. Then kami ke 1 kedai yg menjual kacang & keropok. Sorrylah ek, x sempat nk amik gambar sbb hujan waktu tu. Ramai jugak tourist kat situ. Tp bg aku hrg still x murah ok.!mcm kat Malaysia jer. Tapi aku beli lah gak jajan sikit kan. Wat syarat jer….


Paradise Hotel


Lepastu kami check in hotel. Bnd ni yg aku tunggu ni. yerlah nk tgklah kan hotel free yg kami stay tu ok ker x cantik ker x kan. So far the environment ok. Selesa., besar walaupun kedudukan hotel tu dlm kawasan rumah org. Actually Paradise hotel yg aku stay ni jauh dr town. Kami kena naik tutut. Klu x kami dok hotel kat town. Disebabkan waktu tu public holiday, so bilik full. Aku x kisah sgt jauh ke x coz kemudahan nk ke town senang. Berlambak tutut…nk ke town around 5-10 minit jer. Lagipun dorang bwk mcm F1…laju sesaje.





Samila Beach, Songkhla

Lepas letak barang kitorng terus naik bas balik sbb nak tgk mermaid statue kat Samila Beach. Samila Beach ni kat Songkla…Tapi malangnya kitorng smpi kat sana dlm 7.30pm. dah gelap. Laut pun x nmpk. Rugi betul. Di Samila beach , lagi gelap lagi ramai org. dorang still lagi berpicnic tgh2 malam kat situ. Klu kat M’sia ni nk dh lama kena jerit ngn mak suh balik….Setan tgh syok ligat surfing n dating kat pantai tu kan.





Floating Market.

Kalau x gi tempat ni mmg rugi sgt. Aku nk sgt ke F.Market nih sbb byk food n interesting skali cara mereka menjual. Salah satu daya tarikan klu ke Hatyai. Dorang jual atas sampan dan mostly the tradisional food . I like that place. Harga setiap makanan or minuman 200baht. – 250baht. Sebelum gi trip ni aku dh wat research pasal Hatyai. What to buy, Where to go. Salah satu bnd yg aku nk beli sgt ialah air minuman. Kat tempat lain dorang jual dlm cup jer. Tp kat Floating Market ni dorang jual air dlm clay container. Sgt menarik. Dan ia dijual dgn harga 200bht shj .Murahkan.! ade mcm2 jenis design clay container. Aku beli 1 ultraman & 2 doraemon to member opis yg x gi Hatyai. So cute !..Tetapi malang sekali lagi sbb aku smpi kul 8.00. dorang dh nk tutup dh. Dekat situ pun kita boleh shopping. Still ader gerai lain yg jual baju n kasut.. terasa rugi x shopping lelebih sbb hrg baju n kasut kat situ lg murah dr tmpt lain. nyesal beli sandal 1 pair jer.







Thai Massage.
Lepas penat jalan kitorng balik hotel …serius bdn penat giler n kaki sakit. Lepas mandi , bersih2kan bdn ader org call bilik.

Aku : hello
Abg Ibrahim : Hello, aaa…zura ader?
Aku : Zura mandi. Ni abg ibrahim yer?
Abg ibrahim: aah…nk massage x? klu nk saya panggilkan dorang dtg bilik.
Aku: Massage? ….Kak Zuraaaaaaaaaaaaa( menjerit) , nk massage x? Abg ibrahim nk tolong book kan.
Kak Zura : boleh lah (dr bathroom)
Aku : Abg, bolehlah. Nk 2 yer.. x nk budak ..nk yg dewasa key.
Abg Ibrahim : okey..nti pukul 12 dorang dtg yer…bilik no berapa?
Aku : B 501 .


Bagi aku Thai massage ni biarlah kaum wanita sahaja wat yer. Aku x sanggup tgk klu awek Thai tu massage huband aku walaupun aku ada dekat situ. Sape yg x tau cam mana Thai msg tu, gi lah google yer. Aku takut ader laki yg x tahan jer..phm2 yerrrr…tp aku puas hati sbb awek Thai tu pndai urut. Esok pagi mmg bdn rasa cergas. Smpi tertido lah aku dibuatnyer ms dia urut kepala hahahha….syok sgt. Thai massage + 2 hours = 300baht. Oklah kan. Experience..


Day 3 & Day 4 aku citer di entry yg lain yer….

No comments:

Post a Comment