Sunday, July 15, 2012

Anjakan Paradigma

Last Saturday, 7th July 2012 I'm officially Sales Manager for Premium Beautiful. Until now aku sendiri pun shock dengan anjakan paradigma yang aku buat ni. Dalam masa sehari aku terus buat keputusan untuk setuju join this business. Since 6 bulan yang lepas DSM Liyana Sepwan a.k.a leader aku dah ajak untuk jadi business partner dia. Tapi  biasalah bila orang yang skeptical macam aku ni cakap, nantilah dulu...takde modal lah...tak reti lah nak jual jual, tak percaya ngan MLM lah..macam-macam lagilah. Tapi hari tu aku rasa down sangat sampai nak menangis sebab duit asyik tak cukup. memanglah duit banyak mana pun kalau hari-hari belanja akan habis kan? dulu tak rasa sangat tapi bila nak masuk dua ni semua benda kena jimat semua benda kena sekat. tak pernah salah kan rezeki yang datang ni cuma aku dah dapat rasakan  no more relax no more lepak-lepak no more tidur-tidur & no more verangan macam-macam tapi no action.Bila leader aku dah tunjukkan yang dia dah berjaya & income 8-9 k permonth, now it's my turn plak nak ikut jejak dia. walaupun aku rasa aku terlambat sedikit kesedaran kna.




Aku tak nak & bosan dengar tiap-tiap bulan aku dan hubby merungut pasal duit. syukur alhamdulliah kami still lagi cukup makan, pakai dan tak pernah tak cukup duit nak beli susu Aisy (nasib baik Aisy minum susu Dugro jer kalau Enfa ke, setiap hari tepuk dahi) . Tapi sampai bila kan nak hidup macam ni. semuanya cukup-cukup, semuanya nak sekat-sekat...aku bukan nak hidup terlalu mewah tapi nak duit tu sentiasa ada dalam bank & dalam wallet. mungkin ada orang yang tak pernah merasa susah. mak bapak still lagi bekerja. gaji 8-10 ribu sebulan. kalau dia susah pun mak bapak dia boleh tolong. tapi lain dengan aku. umur aku 18 tahun abah dah retire. you all paham-paham jerlah kan bila orang dah retire ni. duit pun cukup-cukup..so aku tak nak anak-anak aku hidup macam aku. aku nak bahagiakan dorang. apa yang dorang nak insyallah aku boleh tunaikan..


walaupun aku tak de basic in marketing tapi boleh belajarkan? for now biz ni aku jadikan as part time dulu. tapi bila aku dah rasa stabil maybe aku sekali lagi wat keputusan drastik untuk berhenti kerja dan wat full time. who knows kan? Bila join this biz, semangat kena kuat, jangan putus asa, sentiasa dekat dengan leader, peduli apa orang nak kata pasal kita dan korbankan masa rehat. masa untuk bersama family tetap ada. tapi akan curi sedikit waktu masa weekend untuk berbisnes.


sebelum aku join, aku dah google pasal bisnes Premium Beautiful ni. ramai  yang sangat-sangat kuat mengutuk, mengeji, benci dengan orang yang join bisnes dari company ni. you all tau tak, semakin dikeji, semakin ramai yang berjaya dapatkan income sebulan 4, 5, 6 angka. last wednesday, 7 flight / 17 bus bawak mereka ke Guangzhou ! u imagine 1 flight ade berapa orang? orang yang mengeji dan tak memberi support pada anak melayu untuk berniaga ni apa yang dorang dapat? NOTHING! yang dikeji tu semakin kaya, semakin senang, semakin bahagia, syukur Alhamdulillah.. kalau tak suka dengan bisnes  ni, janganlah mengutuk. mereka tak buat salah pun. just nak cari rezeki untuk anak-anak, keluarga dan masa depan mereka.


Peduli dengan orang kata yang bisnes PB ni mengkayakan cha ya nun alif. apa salahnya, dorang semakin kaya dan kami ni pun semakin semakin senang. dorang memang dah di atas tentulah mereka semakin kaya. macam aku, dah 6 tahun aku hambakan diri aku  ni kat company cha ya nun alif tapi apa pun takder! in 6 years, tidah pernah dihargai, gunakan kita secukupnya, 6 tahun jugak gaji umpama macam tak bergerak dari satu angka ke satu angka. next years umur aku 30. my target minimum gaji mesti 3k. tapi sekarang dah bulan July, gaji aku yang bergerak hanya 2 digit yang belakang sahaja. so , aku kena cepat bangkit sebab rezeki takkan datang bergolek depan kita kalau kita tak merubah diri sendiri.


alhamdulillah, semenjak kandungan aku 5 bulan, banyak rezeki yang masuk. walaupun tu semua freelance tapi aku syukur. selagi belum bersalin, selagi tu aku akan kerja keras untuk anak-anak, family dan masa depan aku. lebih-lebih lagi aku ni nak bersalin kat hospital berbayar. company aku yang kedekut bin haji bakhil tu tak cover kalau staff wanita dia nak beranak.


Hopefully dengan support dari suami, rakan bisnes dan leader Premium Beautiful , aku akan teruskan usaha  aku untuk masa depan aku dan orang yang aku sayang. after this no mo tears......Insyallah.


For those yang nak join this bisnes PB , meh aku bagi hint hint sikit...no obligation. if u just nak tau lebih banyak lagi sistem bisnes PB ni , aku & leader aku dengan ikhlas beri free consultation. sharing is caring kan orang selalu kata. this bisnes will change your life 360 degrees. This bisnes berasaskan  TEAMWORK & ONLINE. Leader will guide u until u success. !




Starting bonus with RM4500 confirm & 
2 set free of Premium Beautiful. 
If you want to know more more more about this business, 
Contact me at 012-3811492 Rianna Zin



No comments:

Post a Comment