Thursday, December 30, 2010

Terima kasih

Walaupun tiada hitam putih lagi, ttp alhamdulillah keputusan utk aku dinaikkan ke exect telah diluluskan (after 4 years & org terakhir yg dipromote walaupun sepatutnya yg pertama)…Memang happy dan syukur apa yg diberi setelah menghadapi pelbagai cerita yg menyakitkan hati, ditindas secara sengaja dan x sengaja dan mcm2 lg smpi aku rasa mcm nk give up. Tapi selalunya rasa benci, down, stress sakit hati tu hanya dtg ms di ofis shj. Bila balik rumah , totally different bila tgk si kecik tu menjerit2 bila nmpk mommy dia. Terus hilang segala perasaan yg buruk tu. Yang ada cuma perasaan sayang, rindu dan kasih yg teramat sgt pd si kecik.

Mungkin dh tertulis aku akan bekerja di tmpt skrang smpi tua , smpi diberhentikan atau selagi nyawa masih ada. Aku enjoy dgn kerja aku skrang. Mungkin org yg bc blog ni or sape2 yg tau kisah environment kerje aku mst muak dgr citer aku yg x abis2 complaint. Klu rs bosan n muak, just close je blog aku ni..x yah baca lagi.. This blog created by me, so aku ada hak utk cerita ape yg jadi pd kehidupan harian aku.

Sekali lg aku dgr si dia bercerita aka complaint pasal aku. Aku tau yg aku adalah slh seorng staff yg dia x suka . Bila dia dh x suka, mcm2 bnd yg dia akn ungkit dan cari pasal. Dalam setahun, mmg x der benda yg aku akan deal dgn dia. X prnah kerja dgn dia langsung. Tetapi dia ni mcm Mak Limah yg suka jaga tepi kain org, mengata or menjaja nama org yg dia x suka. Sedangkan dia langsung x tau cerita sebanar & x kenal org tu pun.

Memang aku dtg n balik kerja on time. 7.55 aku masuk, kul 5.08 minit aku balik.Waktu kerja 8 hours je kan. Kerja sume dh siap, so wat pe aku nk tunggu lg.Bukannya setiap minit aku tunggu tu dia or aku dpt duit kan? Bukannya aku kn tunggu laki aku dtg amik kerjakan? By the time dia balik kerja, aku still kat atas jalan lg bertarung nyawa utk smpi rumah. Kuar kul 5 , aku smpi rumah 6.30. Dia, kuar kul 5.30 smpi rumah kul 6. Baru 1st time nmpk aku balik kerja kul 5 dh kecoh bg tau bos2 aku. Ape bnd ni?
Masa aku balik kul 6.30 , 7 , 8 , ade dia perasan? Ada dia kesah? Ade dia pikir, staff aku ni dok jauh , kul brp lah dia smpi rumah nti ? dh mkn ke dia?..Ada ? of course TAK ADA.

Kenapalah manusia skrng ni suka menyebok pasal org lain? Klu x der hutang nk dibayar, klu x der mulut nk disuapkan makan, aku dh lm chow dr sini….

Selagi ada org yg sentiasa support aku selagi tu aku masih boleh bertahan. Terima Kasih kepada org sekeliling yg selalu bg nasihat & semangat . Apa pun aku ttp takkan give up…

2 comments:

  1. Emm..sabar je la..kita cam sama je, mcm tak de rezeki lain je. Ntah ke kena krj kat tmpt skrg sampai tua..huhuhuhu..........

    ReplyDelete
  2. tu lah kan...x per. jgn putus asa. dun give up.

    mst kuat semangat walaupun hari2 mengeluh .huhu...

    ReplyDelete