Thursday, July 21, 2011

Belum masanya lagi..

Rasanya dh byk kali dah wat entry nk cari/dpt kerja baru. Sudah 2 thn apply sana sini tp hampa dan hampeh. Kena kerja smpai tua ker kat RS ni?kalau betullah takdir aku dan mmg Allah kata aku mncari rezki hanya disini, aku redha jerlah. Tp klu ikutkan ht mmg dh x thn dah. Bayangkan umur 40 thn masih lg jadi designer SO. Masih lagi drive gi kerja dr klang ke wangsa maju? Boleh tumbuh bukit emas kat NKVE , Jln Duta & Duke tu.. X taulah masa tu dh anak berapa, tulang2 masih kuat lg ke x. Ntah2 dh longgar. Kaki dok tekan pedal break n minyak jer. Sib baik auto. Klu x mst tulang tgn pun loose. Mintak2 dijauhkan..

Klu mmg sumber rezki aku dn family di situ, mintak2 lah dikuatkan bdn dan sntiasa bertenaga lg spt skrng. Walaupun skrng ni mulut selalu kata penat tp sbb mncari rezki kena lah gagahkan jugak.
Ada juga terpikir kenapa Allah x perkenankan doa aku? Dah bertahun aku pohon setiap kali aku solat 5 waktu.. Tp aku kena positif. Allah menjanjikan yg terbaik utk umatnya. Mungkin bukan skrng doa aku itu dimakbulkan.. Insyallah di lain masa. Kenalah ikut turn juga kan? Mungkin juga Allah beri rezki dr sudut lain.?

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 comments:

  1. Jgn cpt putus asa. Insyaallah, ada la tu tak lama lagi. Mungkin nk tunggu Aisy ada adik kot br dapat krj baru

    ReplyDelete
  2. hana,mmg x pernah purus asa tp msm mcm dh suntuk.umur nk dkt 30, plan nk pregnant lagi..aduii..x tau mn nk dulukan..

    ReplyDelete